• Domů
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt
  • Domů
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt
  • Domů
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt
Vojtěch Voborník
  • Domů
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt
  • Facebook
  • Email
  • Instagram
  • LinkedIn
MgA. Vojtěch Voborník

Pražský hrad

Návrh do soutěže na novou vizuální identitu Pražského hradu

Nová vizuální identita Pražského hradu, Kanceláře prezidenta republiky a Zámku a obory Lány přináší systematické a srozumitelné propojení těchto tří subjektů skrze jednotné vizuální pojítko. Základní stavební kámen log je erb/znak, inspirován heraldikou, historií, architekturou či specifickým zaměřením jednotlivých institucí. Každá značka vychází z jednoduché, ale silné symboliky reflektující danou instituci, doplněnou o kvalitní jednotnou typografii a specifickou barevnost, přičemž jednotlivé znaky jsou dostatečně nosné a lze je tak používat v rámci celého vizuálu i samostatně, bez uvedení názvů jednotlivých subjektů.

Celý systém je navržen nadčasově, s ohledem na dlouhodobou udržitelnost a snadnou aplikovatelnost v různých mediálních prostředích, ať už v online nebo offline sféře. Nepodléhá módním trendům vizuální komunikace, je stylisticky konzervativnější, ale zároveň je dostatečně flexibilní a nabízí dostatek grafických prvků, umožňujících variabilitu a přizpůsobení různým komunikačním formátům s tím, že do budoucna má vizuální styl za cíl neustále rozšiřovat databázi grafických prvků (ilustrací a piktogramů).

Kancelář prezidenta republiky si vyžaduje důstojnou a reprezentativní identitu odpovídající oficiálnímu charakteru instituce, ale zároveň by se měla vyvarovat použití již tak nadužívaných státních znaků mimo právně určené případy. Ze stejného důvodu nebyl v logu záměrně použit ani symbol lva, neboť zaprvé dochází k jeho častému hanobení a zneužívání a zadruhé by mohl vizuálně konkurovat jiným státním institucím. Místo toho logo pracuje pouze s odkazem na štít velkého státního znaku, stylizovaného do obrysu dokumentu (např. ústava, korespondence, kniha), doplněného piktogramy korunovačních klenotů, jakožto symbolu moci panovníka (prezidenta).

Pražský hrad je nejen historickým symbolem, ale také cílem tisíců návštěvníků denně. Právě to je jeden ze stěžejních důvodů, proč je právě toto logo nejvíce stylizované. Jeho znak sice odkazuje na architekturu na hradě, ale zároveň je navržen tak, aby byl univerzální, reflektující vícero budov a zároveň bohatý kulturní program, jenž zahrnuje výstavy, koncerty a tematické události. Jde o inkluzivní značku, která je přístupná široké veřejnosti bez ohledu na národnost či jazykovou vybavenost a zastřešuje nejširší záběr akcí a cílových skupin z těchto institucí.

Zámek a obora Lány v logu odkazuje na historickou budovou z konce 16. století, původně sloužící jako lovecký zámeček. Ostatně myslivost a lov jsou úzce spojeny nejen s historií, ale i současným využitím areálu. Grafický symbol vychází z architektonické podoby zámku, kombinuje ho se znakem města Lány a zachovává tak srozumitelný vizuální styl odpovídající celému systému.

Díky systematickému designu, sjednocující grafické logice, definovanému layoutu a autorským piktogramům je celá identita značně ucelená a zároveň dostatečně flexibilní a dlouhodobě udržitelná.

Použité (placené) písmo Epika Serif od Rostislava Vaňka (Superior Type) bylo vybráno pro jeho nezpo-chybnitelnou kvalitu, čitelnost, český původ, reprezentativnost a v neposlední řadě pro splnění Požadavků na zvolená písma 6.4. Jako doplňkové písmo slouží Google font Work Sans (zdarma), které opticky vyvažuje dekorativnost Epiky.

Jednotlivá loga nesou své barvy (Prezidentská modrá, Hradní červená a Lánská zelená), zatímco Vznešená zlatá, Slonovinová kost a Čistá bílá se kombinují napříč všemi značkami a vizuálně je tak propojují a sjednocují.

Sdílet

FacebookTwitter XPinterestEmail
Předchozí
Další
  • Domů
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt

  • Facebook
  • Email
  • Instagram
  • LinkedIn

MgA. Vojtěch Voborník